Przedsiębiorcza kobieta, czyli jaka?

Przedsiębiorcza kobieta, czyli jaka?
Photo by nastya_gepp/ Pixabay

Być przedsiębiorczym to przede wszystkim działać. Czasem na wielu płaszczyznach zawodowych, czasem tylko w jednej dziedzinie. Rozwijać się i dzięki temu rozwijać swoją działalność. Kobieta przedsiębiorcza tak naprawdę jest po prostu przedsiębiorcą, który musi zmagać się z dokładnie takimi samymi nieudogodnieniami jak wszyscy przedsiębiorcy. Jednak z racji swojej płci i ukierunkowań genetycznych, kobiety działają trochę inaczej niż mężczyźni. Bycie przedsiębiorczą kobietą nie jest też zawsze łatwe, kiedy nakładają się na tę rolę inne obowiązki. Jak mimo to działają polskie bizneswoman?

Współczesna kobieta przedsiębiorcza

Kobieta dzisiejszych czasów, tak można by ją nazwać. Często żona i matka, a czasem też samotna matka. Dobrze wykształcona i chcąca nadal się kształcić i rozwijać. Zdobyła sporo wiedzy i doświadczenia w pracy na etacie i dopiero wtedy zdecydowała się na otworzenie własnej działalności gospodarczej. Kobieta na kilka etatów. Mimo tego prężnie działa na rynku, starając się wykorzystać aktualną sytuację dla własnego rozwoju. Najczęściej prowadzą one jednoosobową działalność gospodarczą, ale nie zawsze. Do biznesu często zapraszają inne kobiety lub mężczyzn, a także zatrudniają własnych pracowników. Wiekowo są to panie, które ukończyły 30 rok życia, jednak są to tylko statystki i na pewno w każdym przedziale wiekowym znajdzie się kobieta przedsiębiorcza.

Kobiety dla kobiet

Jedną z najpopularniejszych form wsparcia własnych działalności jest wzajemne wsparcie i pomoc. Kobiety przedsiębiorcze często organizują pewne grupy, w ramach których prowadzą spotkania. Na takich spotkaniach każda z nich ma szansę przedstawić swoją działalność lub jeśli jeszcze takiej nie posiada, to nawet sam pomysł. Po takich prezentacjach kobiety często podejmują współpracę lub polecają się nawzajem. Jest to doskonale zamierzone działanie, które zdecydowanie poszerza krąg zainteresowanych usługą lub działalnością. Spotkania takie służą też często inspiracji, ponieważ kto lepiej może nas zmotywować niż piękna i zdolna kobieta, która świetnie rozwija się na polu zawodowym. Prywatnie jest to również mile spędzony czas, który sprzyja zawiązywaniu się nowych znajomości — nie tylko finansowych.

Dzielenie się wiedzą

Bardzo popularne w dobie Internetu jest prowadzenie wywiadów, spotkań czy webinariów. Dziś kanał może założyć każdy, dlatego ograniczenia w tym temacie praktycznie nie istnieją. Konkurencja jest tu spora, ale jeśli skupimy się na wartościowych treściach, materiał obroni się sam. Przedsiębiorcze kobiety zapraszają się do takich programów, prosząc, by opowiedziały swoją historię, która może być inspiracją lub przedstawiły temat związany z własnym biznesem. Często nawet krótkie materiały okazują się bardzo pomocne i zachęcają do zmiany lub działania. Taka działalność znów otwiera nam możliwość na pokazanie swojej osoby szerokiej publiczności i uzyskaniu nowych klientów, bądź sponsorów. Każde, nawet najmniejsze działanie przynosi w końcu efekt.